Hoppa till innehållet

Varukorg

Din varukorg är tom

Köpvillkor

1. OM OSS

1.1. Webbplatsen www.laurie.se ägs och drivs av Coze Aarhus A/S ("Coze Aarhus A/S" eller "Vi") CVR-nr. 14332340.
1.2. Du kan kontakta oss på telefon +45 87 45 40 01 eller e-post customercare@laurie.dk om du har några frågor.

2. VÅRA HANDELSVILLKOR

2.1. Våra handelsvillkor ("Handelsvillkor") gäller för vår leverans av varor till dig när du beställer/köper en vara på vår webbplats.
2.2. Vi uppmanar dig att läsa våra Handelsvillkor noggrant innan du beställer en vara från oss.
2.3. Vi kan löpande ändra och uppdatera Handelsvillkoren med verkan för dina framtida köp på vår webbplats. Därför kommer du att bli ombedd att acceptera våra Handelsvillkor varje gång du handlar hos oss.
2.4. Om du inte accepterar våra Handelsvillkor kan du inte beställa varor på vår webbplats.
2.5. En uppdaterad version av Handelsvillkoren finns alltid tillgänglig på vår webbplats.

3. PRISER OCH BETALNING

3.1. Alla priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive 25 % moms och övriga skatter/avgifter, men exklusive porto och expeditionsavgift.
3.2. Det totala priset du ska betala för din(a) vara(or), inklusive eventuell frakt samt avgifter vid betalning med kreditkort, beräknas innan du slutför din beställning.
3.3. Dina leveranskostnader varierar beroende på vilken leveransmetod som väljs/erbjuds för den aktuella varan. Du kommer att informeras om leveranskostnaderna innan du slutför din beställning.
3.4. Din betalning för din(a) vara(or) dras när du genomför beställningen. Om vi ska skicka varan till dig debiterar vi först beloppet när varan skickas från vårt lager.

4. BETALNINGSMETODER

4.1. Du kan betala med Visa/Dankort, Maestro, MasterCard, Visa, MobilePay och Klarna.
4.2. Du kan också betala med våra presentkort. Du kan dock endast använda ett presentkort per beställning.
4.3. Vi accepterar betalning med Anyday.
Med Anyday kan du dela upp din betalning. Du betalar den första avbetalningen när varan levereras, och det resterande beloppet betalas över de följande tre månaderna. Anyday är gratis för dig så länge du betalar i tid. Med Anyday får du ett konto som du kan använda på alla webbshoppar som erbjuder betalning via Anyday. Läs villkoren för Anyday här: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

5. BESTÄLLNING AV VAROR PÅ VÅR WEBBPLATS

5.1. Generellt
5.2. Du måste vara minst 18 år och ha ett giltigt kreditkort som vi accepterar som betalningsmedel för att kunna beställa varor från vår webbplats. Om du är under 18 år måste du ha ett juridiskt grundlag för att kunna handla hos oss.
5.3. Vår webbshop på www.laurie.se är öppen 24 timmar om dygnet, men kan vara stängd för underhåll. Vi försöker naturligtvis att genomföra underhåll på natten i den mån det är möjligt.
5.4. Om du gör en beställning under helgen eller på helgdagar kommer din beställning att behandlas nästkommande arbetsdag.
5.5. Vi accepterar endast din beställning om dina betalningsuppgifter är korrekta och om vi inte har anledning att tro att beställningen ska användas för olagliga aktiviteter eller att du inte uppfyller kraven i våra Handelsvillkor.
5.6. Du kan endast beställa våra varor via vår webbplats. Vi tar inte emot beställningar via telefon.

6. LEVERANS

6.1. Din beställning levereras till den leveransadress du har valt vid beställningen.
6.2. Vi strävar efter att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Förväntad leveranstid är 1–3 arbetsdagar. Beställningsvaror eller varor som inte finns i lager kan dock ha längre leveranstid. Under perioder med hög belastning kan vi ange en längre förväntad leveranstid för specifika varor.
6.3. Du kan välja mellan följande leveransalternativ:

  • PostNord
    Vi erbjuder hemleverans, leverans till paketbutik och leverans till företagsadress. Hemleverans sker med PostNord, som även hanterar leveranser till paketbutiker och företagsadresser.

PostNord levererar inom 1–3 arbetsdagar. Du får ett Track & Trace-mail så att du kan följa din leverans och ett mail när varan har levererats.

Vi förbehåller oss rätten att leverera till en annan leveransplats än den valda om den är full. I så fall väljer transportören en alternativ leveransplats.

6.4. Vi levererar endast till följande länder: Danmark.
Leverans till Grönland, Färöarna och Island kan ske via vår internationella butik: www.laurie-shop.eu

6.5. Om vi inte har alla varor i lager kan vi skicka de varor vi har i lager först och de resterande senare. Din order kan därför delas upp i flera leveranser.

6.6. Restorder
6.7. Vid restorder betalar du endast för de varor du faktiskt får. Slutbetalning sker när du mottar restorder. På din orderbekräftelse framgår det om din beställning är uppdelad i delleveranser.
6.8. Vi ansvarar för varorna tills de har levererats till dig.

7. ÅNGERRÄTT

7.1. Generellt
7.1.1. Du har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar utan att ange någon anledning, om du är konsument.
7.1.2. Ångerfristen löper ut 30 dagar från den dag då du, eller en av dig angiven person (inte transportören), tar emot varan.
7.1.3. Om fristen löper ut på en helgdag, lördag, grundlagsdag, julafton eller nyårsafton förlängs fristen till nästkommande vardag.
7.1.4. Om du vill ångra ditt köp ska du meddela oss via e-post.
7.2. Vad händer när du ångrar ditt köp?
7.2.1. Om du ångrar ditt köp återbetalar vi betalningen senast 30 dagar efter att vi mottagit din begäran om ångerrätt.
7.2.2. Returfrakt kostar 39 DKK med vår returetikett. Storleksbyte är gratis.

7.3. Specialtillverkade varor – ångerrätt gäller ej
7.3.1. Ångerrätten gäller inte för specialtillverkade varor eller varor med personligt tryck (t.ex. gravering eller broderi).

 

  1. ÅTERBETALNING

8.1 Återbetalningsprocessen tar normalt upp till 14 dagar. När återbetalningsprocessen är genomförd kommer beloppet att återbetalas via den betalningsmetod som användes för att betala för beställningen. Detta kan ta upp till 5 arbetsdagar.

  1. DEFEKTA OCH FELAKTIGA VAROR

9.1. Om din vara är defekt eller om vi har levererat fel vara till dig, ska du kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt. Du hittar våra kontaktuppgifter längst ner i våra handelsvillkor eller i din orderbekräftelse.

9.2. Om din vara är defekt eller om du har mottagit en felaktig vara har du möjlighet att välja mellan:

a) att returnera varan och få pengarna tillbaka,
b) att returnera varan och få en ny motsvarande vara (byte),
c) att behålla varan och få en proportionell rabatt,
d) att behålla varan och få felet åtgärdat.

9.3. För att vår kundtjänst ska kunna hjälpa dig om du har mottagit en defekt eller felaktig vara, måste du ange ditt beställningsnummer, artikelnummer och ge en detaljerad beskrivning av vad som är fel med varan.

9.4. Om du har mottagit en defekt eller felaktig vara som du behöver returnera, står vi för returfrakten.

9.5. Om din vara är defekt gäller konsumentköplagens regler om fel i vara.

  1. RETUR

10.1. Om du behöver skicka tillbaka en vara till oss (t.ex. om du har ångrat ditt köp eller om din vara är defekt) ska du returnera varan till följande adress:

COZE AARHUS A/S Mrk.: LAURIE Langs Skoven 19, 8541 Skødstrup, Danmark

10.2. Vid retur ska alla delar av varan skickas tillbaka till oss.

10.3. Observera: Det är inte möjligt att lämna in paket personligen på ovanstående adress. Vi tar inte emot paket skickade med postförskott eller liknande.

10.4. När du returnerar en vara till oss är du ansvarig för att den är ordentligt förpackad. Du bär risken för varan tills vi har mottagit den fysiskt. Vi rekommenderar därför att du sparar kvittot för din retur. Saknad originalförpackning kan eventuellt leda till en värdeförsämring. För att få full återbetalning rekommenderas att varan returneras i originalförpackning med tillhörande etiketter.

10.4.1. Du är ansvarig för eventuell värdeförsämring som uppstår till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion.

10.4.2. Observera: Du kan förlora hela eller delar av ditt inköpsbelopp om varans värde har försämrats. Vid retur eller byte måste varan vara i exakt samma skick som när du mottog den. Detta innebär att varan måste vara oanvänd, oskadad och i sin originalförpackning om detta var en del av leveransen. Om varan på något sätt är skadad eller inte kan säljas som ny, förbehåller vi oss rätten att neka returen eller ta ut fullt pris för produkten. Detta gäller om varan:

a) är tvättad, fläckad eller på annat sätt visar tecken på användning,
b) har skadats medan du hade ansvaret för den,
c) har hanterats på annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa dess art, egenskaper och funktion,
d) har brutna förseglingar eller annan påverkan som begränsar ångerrätten,
e) luktar rök, parfym eller andra starka dofter,
f) innehåller spår av damm, djurhår eller andra element som gör att varan inte framstår som ren och felfri.

Returneringar som inte uppfyller ovanstående krav kan nekas och vi förbehåller oss rätten att dra av värdeminskningen från din återbetalning.

10.4.3 Registrera din retur online via vår returportal genom att ange din e-postadress samt ditt ordernummer och skapa ditt returärende. Du hittar returportalen här: Returportal – LAURIE SE

10.5. Du måste själv betala för returfrakten

10.5.1. På www.laurie.se erbjuder vi dig möjligheten att returnera dina oanvända varor inom 30 dagar. Du måste själv betala för returfrakten. Det dras automatiskt av 39 SEK från din order, vilket justeras från det totala beloppet för din retur.

Om du vill byta din vara till en annan storlek, ska du ange detta när du registrerar din retur online. Här noterar du vilken storlek du önskar istället. Så snart vi har mottagit ditt returpaket ser vi till att bytet genomförs. Vi reserverar oss för att vissa storlekar eller färger kan vara slut i lager. Det är gratis att byta till en annan storlek.

Följ stegen nedan om du vill returnera din(a) vara(or):

Steg 1: Logga in på returportalen med din e-postadress och ditt ordernummer.
Du hittar returportalen här: www.laurie.se/pages/returportal

Steg 2: Välj den eller de varor du vill returnera eller byta och ange returorsak. Om du vill byta till en annan storlek, vänligen skriv vilken storlek du önskar i kommentarsfältet.

Steg 3: Bekräfta om du vill ha pengarna tillbaka eller byta till en ny storlek.

Steg 4: Klicka på ”Returnera vara”. Din retur är nu registrerad, och du kan sätta returfraktsedeln utanpå paketet och lämna in det på ditt närmaste PostNord-ombud eller postkontor.

Hitta en PostNord-paketshop nära dig här: www.postnord.se/verktyg/hitta-oss

Observera: Du kan endast spåra ditt paket tills det anländer till vårt lager. Om du inte använder den medföljande förbetalda returfraktsedeln, är du själv ansvarig för dina varor tills de når vårt lager. Kom ihåg att alltid be om ett kvitto när du lämnar in ditt paket, så att din försändelse är försäkrad.

10.6 Reklamation

10.6.1. Ditt köp omfattas av konsumentköplagen, inklusive regler om felaktiga varor. Det innebär att du antingen kan få en defekt vara reparerad, utbytt, återbetald eller få en prisnedsättning, beroende på den enskilda situationen. Enligt lag har du 24 månaders reklamationsrätt. För att reklamationen ska vara giltig, får felet inte ha uppstått på grund av felaktig användning, normalt slitage eller annan skadegörande hantering.

10.6.2.1. Reklamation av en defekt vara ska ske direkt till oss inom rimlig tid efter att du har upptäckt felet. Vi rekommenderar att du reklamerar så snart som möjligt, och senast 2 månader efter att felet upptäcktes.

10.6.2.2. För att vi ska kunna bedöma din reklamation behöver vi följande:

  1. Skicka en kort beskrivning av hur skadan eller felet yttrar sig. Observera att du bör kontakta vår kundtjänst så snart du upptäcker felet.
  2. För att dokumentera felet ska du bifoga 3-5 bilder tillsammans med beskrivningen. Felet ska vara tydligt synligt på bilderna. Se även till att dina bilder visar hela produkten – både fram- och baksida.
  3. Skicka bilderna och den korta beskrivningen via e-post till customercare@laurie.se
  4. Ange vilket ordernummer varan köptes på – eller bifoga en kopia av orderbekräftelsen/kvitto.
  5. När vi har mottagit dina bilder behandlar vi din reklamation så snart som möjligt.

10.6.2.3. Reklamationsrätten gäller i 2 år, och du måste som konsument reklamera senast 2 år efter leverans av varan. Om reklamationsfristen inte följs, förlorar du rätten att göra gällande fel, om vi inte har garanterat en längre tids ansvar för varan.

10.6.3.4. Du kan läsa mer om hur du reklamerar i avsnittet ”Klagomål”.

10.7 Gåvor

Observera att gåvor som du fått i samband med ditt köp också ska returneras om du väljer att returnera hela din order. Om du inte returnerar gåvan tillsammans med ditt köp, dras värdet av gåvan av från beloppet som återbetalas. Var även alltid uppmärksam på de aktuella kampanjvillkoren.

Om du får en gåva eller vinst i samband med ett köp eller en giveaway, är det tyvärr inte möjligt att byta den till en annan storlek eller variant, och den kan inte heller bytas mot pengar eller ett presentkort.

 

10.8. Rabattkoder och nedsatta varor

Rabattkoder kan inte kombineras, och rabattkoder kan heller inte användas på redan nedsatta varor. Dessutom kan fri frakt inte kombineras med en annan rabattkod.

11. FORCE MAJEURE

11.1. Vi är inte ansvariga gentemot dig om det efter din beställning uppstår omständigheter som hindrar eller försenar vår fullgörelse av din beställning. Sådana omständigheter inkluderar yttre händelser som människor inte kan förhindra, krig, mobilisering, avbrott i telekommunikation/kundens infrastruktur, externa säkerhetshändelser (t.ex. hackerattacker, angrepp av datorvirus eller en tredje parts destruktiva beteende), naturkatastrofer och naturförhållanden som gör det omöjligt att fullgöra din beställning/ditt köp, strejker, lockout, brand, blockader, skadegörelse, påbud från offentliga myndigheter och/eller rättighetsinnehavare, utbrott av epidemier eller pandemier, globala hälsokriser samt andra omständigheter som vi inte har direkt kontroll över.

12. PERSONUPPGIFTER

12.1. Vi behandlar dina personuppgifter konfidentiellt. Vi har upprättat en integritetspolicy som beskriver hur vi behandlar de personuppgifter som du lämnar till oss i samband med ditt köp samt vid användning av vår webbplats. Du kan hitta vår integritetspolicy här: https://www.laurie.se/pages/persondatapolitik.


13. SÄKERHET

13.1. Integrationen mellan Quickpay och Clearhaus säkerställer att din betalning går korrekt igenom till mottagaren, eftersom vi följer samtliga regler och krav för nationella och internationella internetbetalningar.

 

13.2 COOKIES

Vi använder cookies för följande tre ändamål:

  1. För att öka förståelsen för hur besökare använder COZE AARHUS A/S. För detta ändamål lagras information om webbläsare, besökstid, sidvisningar och liknande. Den information som samlas in används enbart för statistiska ändamål. Det är alltså inte tekniskt möjligt att spåra eller lagra information som rör specifika besökare.
  2. För att förbättra designen på vår webbplats. Nya designer och grafik testas löpande. För detta ändamål används cookies för att avgöra om slumpmässigt utvalda besökare ska visas förändringar på webbplatsen.
  3. För att kunna visa relevanta produkter och information för besökare. Vi använder tracking cookies som lagrar data om besökares beteende i syfte att kunna visa relevant information, såsom specifika produkter och annonser.

Förutom COZE AARHUS A/S har även Google och Facebook möjlighet att få tillgång till ovanstående information.

Genom att besöka och handla hos COZE AARHUS A/S godkänner du att cookies används enligt ovanstående beskrivning.

Om du vill radera cookies på din dator kan du göra det på följande sätt:

  1. Välj menyn "Verktyg" i din webbläsare.
  2. Välj "Internetalternativ".
  3. Gå till fliken "Allmänt", klicka på "Ta bort cookies" och bekräfta genom att klicka "OK".

Har du frågor angående cookies på laurie.dk, är du varmt välkommen att kontakta oss.

14. ÖVRIGT

14.1. Uppdatering av vår webbplats

14.1.1. Vi reserverar oss för prisfel, slutsålda eller utgångna varor samt leveransfel från leverantörer. Vi gör vårt bästa för att uppdatera webbplatsen och säkerställa att priser, erbjudanden, beskrivningar och annan information om varorna är korrekta. Stavfel, fel i priser, erbjudanden, beskrivningar och annan information om varorna kan dock förekomma, och ibland upptäcker vi att priset för en vara har angetts felaktigt.

15. 3D SECURE BETALNING

15.1. Vi tar bedrägeri på största allvar. För att skydda våra kunder ännu bättre kommer du att uppleva att 3D Secure används, vilket är en säkerhetsprotokoll utvecklad för att skydda kortinnehavare online genom ytterligare säkerhetskontroller vid betalningstransaktioner. 3D Secure tillhandahålls av respektive kortutgivare. Det beror därför på din bank och kräver normalt att du anger en säkerhetskod via bankens mobilapp eller en engångskod som skickas till kunden för att slutföra transaktionen och bekräfta sin identitet.

16. ÖVERLÅTELSE

16.1. Vi kan välja att överlåta vårt avtal med dig helt eller delvis till (a) ett av våra koncernanslutna företag eller (b) en tredje part som en del av en försäljning av en eller flera av dess bolag, affärsenheter etc.

17. KLAGOMÅL

17.1. Om det uppstår ett problem med din vara eller om din vara är defekt, ska du i första hand kontakta vår kundservice.

17.2. Om du är missnöjd med hur vi har hanterat ditt ärende, kan du lämna in ett klagomål till Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, Danmark. Du kan skicka in ditt klagomål via Klageportalen. För att kunna klaga till Center for Klageløsning måste du först ha kontaktat oss. Det kan vara en bra idé att skicka in ett skriftligt klagomål till oss, så att du kan dokumentera att du har klagat, ifall Center for Klageløsning begär bevis.

17.3. Du kan också använda Europeiska kommissionens online-klagoportal för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är en konsument bosatt i ett annat EU-land. Du kan skicka in ditt klagomål via Europeiska kommissionens online-klagoportal. Vid inlämning av ett klagomål ska du ange vår e-postadress: customercare@laurie.dk.

18. LAGVAL OCH JURISDIKTION

18.1. Alla beställningar/köp som du ingår med oss omfattas av och ska tolkas i enlighet med dansk lag, med undantag för (a) regler som leder till tillämpning av annan lag än dansk och (b) Förenta nationernas konvention om avtal för internationella köp av varor (CISG).

18.2. Alla tvister och krav som uppstår ur eller i samband med din beställning/ditt köp ska avgöras vid en behörig domstol vid Coze Aarhus A/S:s jurisdiktion.

19. VÅRA KONTAKTUPPGIFTER

19.1. Om du är osäker på något, tveka inte att kontakta vår kundservice på:

📧 E-post: customercare@laurie.dk
📞 Telefonnummer: +45 87 45 40 01 (telefontid 9-15)
🏠 Adress:
Langs Skoven 19
8541 Skødstrup
Danmark